Start-up Nation 2018: Vom avea 2 miliarde de lei, credite de angajament pentru noul program

Antreprenorii cu firme mici si mijlocii noi vor putea sa se inscrie la o noua sesiune a programului Start -up Nation, editia 2018, prin care statul urmeaza sa acorde fonduri nerambursabile de maximum 200.000 de lei pentru investitii, a declarat, joi, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Ilan Laufer, pentru StartupCafe.ro.

Astfel, in anul 2018, pentru programul Start Up Nation vor fi alocati 963 milioane lei, credite bugetare, bani destinati platilor din editia 2017 a programului, iar pentru sesiunea 2018 vor fi alocati 2 miliarde de lei, credite de angajament.

Vinerea trecuta, StartupCafe.ro a avertizat ca in schita de buget 2018 de la Ministerul Finantelor programul Start-Up Nation figura doar cu 963 de milioane de lei, credite bugetare, fara sa fie alocate si credite de angajament, ceea ce ar fi insemnat ca nu ajungeau bani si pentru o noua editie a programului, care sa fie demarata in 2018.

Solicitat de StartupCafe.ro pentru clarificari, ministrul Laufer a venit, joi, cu explicatii, dupa ce s-a lamurit si el la Finante.

„Cei 2 miliarde de lei, credite de angajament necesare pentru finantarea Start Up Nation 2018 vor fi cuprinsi, in legea bugetului de stat la Ministerul Finantelor, intr-un fond mai mare, de 4,5 miliarde de lei, care cuprinde toate programele guvernamentale de finantare a investitiilor private din Romania” – a declarat , pentru StartupCafe.ro, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Ilan Laufer.

Potrivit acestuia, in acest fond de 4,5 miliarde de lei, pe langa Start Up Nation, va fi si schema de ajutoare de stat pentru companiile care fac investitii cu impact major in economie, in Romania, conform hotararii de guvern 807/2014, gestionata de Finante.

El a mentionat ca banii nu au fost cuprinsi in fisa de buget al Ministerului pentru Mediul de Afaceri pentru ca platile din schema Start Up Nation 2018 nu se vor face in acelasi an, iar creditele de angajament vor fi transformate in credite bugetare (bani pusi in buget) pe masura ce vor aparea cheltuieli.

Acest buget ar ajunge pentru circa 10.000 de firme in editia 2018 a Start-up Nation, in crestere cu aproape 1.400 fata de 2017.

De asemenea, ministrul a mai spus ca in editia 2018 a programului Start Up Nation se vor putea inscrie firme infiitate dupa 30 ianuarie 2017, care nu au mai obtinut finantare in acest program.

A inceput transmiterea scrisorilor de instiintare si invitatie la contractare in cadrul Programului de dezvoltare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata

Conform procedurii programului „in termen de 10 zile lucratoare de la data primirii Scrisorii de acceptare de principiu pentru finantare in limita bugetului, beneficiarii care implementeaza proiectul fara componenta de credit vor semna la sediul AIMMAIPE Contractul de finantare (anexa nr.12 la Procedura). Termenul limita de semnare a contractelor de finantare care se implementeaza fara componenta de credit este 29 noiembrie 2017. Aplicantii pot solicita si inlocuirea componentei de aport propriu cu componenta de credit cu conditia respectarii termenului limita de semnare a contractului de finantare, respectiv 29 noiembrie 2017.

Aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit si care au fost instiintati cu privire la acceptarea de principiu la finantare in urma verificarilor efectuate, au obligatia de a se prezenta in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii Scrisorii de acceptare de principiu in limita bugetului la institutia de credit partenera in vederea deschiderii contului si depunerii documentelor necesare obtinerii creditului.”

Cele 3 institutii de credit partenere in cadrul Programului sunt BCR, BRD si CEC BANK ale caror oferte de parteneriat le puteti descarca mai jos!

In vederea semnarii Contractului de Finantare, beneficiarii trebuie sa prezinte in original, documentele incarcate in planul de afaceri on-line, si anume:

  • cererea tip de acord de principiu pentru finantare (Anexa 3) semnata de reprezentantul legal sau imputernicitul societatii
  • dovezi certe privind capacitatea de cofinantare a proiectului, respectiv prezentarea de: scrisoare de confort (angajanta)/ extras de cont semnat de catre ofiterul bancar (eliberat cu cel mult 3 zile lucratoare inainte de data depunerii) care sa demonstreze ca beneficiarul dispune de suma necesara cofinantarii /contract/ linie de credit, emise de o institutie financiara bancara din Romania, si care vor acoperi cel putin valoarea cofinantarii proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinantare din cheltuielile eligibile.
  • certificatele de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor, taxelor si datoriilor catre bugetul general consolidat, atat pentru sediul social,cat si pentru toate punctele de lucru care au cod unic de inregistrare fiscala, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in original sau copie legalizata, eliberate de catre organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, in termen de valabilitate la data semnarii contractului;
  • certificatele de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor, taxelor si datoriilor catre bugetele locale, atat pentru sediul social,cat si pentru toate punctele de lucru (indiferent daca au sau nu cod unic de inregistrare fiscala), in original sau in copie legalizata, eliberate de catre organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, in termen de valabilitate la data semnarii contractului. in cazul in care firma nu este inregistrata ca fiind platitoare in cadrul administratiei respective, se solicita o adeverinta.

Sursa: aippimm.ro

APIA: Peste 735.000 de fermieri si-au primit avansul din subventia pe suprafata; 902 milioane de euro, in conturile fermierilor

Avansul din subventia pe suprafata a ajuns pana in prezent la peste 735.000 de fermieri, reprezentand 88,8% din numarul celor eligibili la plata in campania 2017, iar suma totala autorizata a depasit 902 milioane de euro, potrivit datelor centralizate de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) pana la data de 10 noiembrie 2017.

Diminuari ale fondurilor se vor inregistra la Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Dezvoltarii Regionale, Ministerul Culturii si Ministerul Mediului, informeaza MFP printr-un comunicat remis vineri seara AGERPRES.

„Ministerul Finantelor Publice anunta ca rectificarea bugetara finalizata in luna noiembrie a acestui an este una pozitiva, are la baza consultari premergatoare cu toate ministerele si s-a realizat cu incadrarea in deficitul de 2,96% din PIB. Rezultatele economice de pana in prezent argumenteaza posibilitatea realizarii unei cresteri economice de 6,1% fata de 5,6% cat s-a estimat la elaborarea primei rectificari bugetare si de 5,2%, estimare avuta in vedere la elaborarea bugetului pe anul 2017. Astfel, PIB nominal estimat s-a majorat de la 837,2 miliarde de lei la 842,5 miliarde de lei”, se mentioneaza in comunicat.

Conform sursei citate, veniturile bugetului general consolidat se majoreaza, pe sold, cu suma de 280,2 milioane de lei.

„Bugetele componente ale bugetului general consolidat au inregistrat majorari ale veniturilor (spre exemplu: bugetele asigurarilor sociale +325,0 milioane lei, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate +269,7 milioane lei, bugetele locale +1.020,8 milioane lei), iar alte bugete diminuari ale veniturilor (spre exemplu: bugetul de stat—655,5 milioane lei)”, se precizeaza in comunicat.

De asemenea, cheltuielile bugetului general consolidat se majoreaza, pe sold, cu suma de 503,8 milioane lei.

Reprezentantii MFP precizeaza ca s-au asigurat fonduri suplimentare la bugetele locale, 611,9 milioane lei, pentru plata sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din unitatile de invatamant preuniversitar de stat (+550 de milioane de lei), finantarea sistemului de protectie a copilului (+ 61 milioane lei), finantarea invatamantului particular sau confesional acreditat (0,9 milioane de lei).

Potrivit MFP, Ministerul Muncii si Justitiei Sociale va primi in plus 630,9 milioane de lei per sold. S-au asigurat suplimentar 537 de milioane de lei pentru plata drepturilor persoanelor cu handicap, alocatiilor de stat pentru copii, a indemnizatiilor pentru cresterea copilului si a contributiilor de asigurari sociale de sanatate aferente indemnizatiilor si 115,9 milioane de lei pentru majorarea transferurilor de echilibrare catre bugetul asigurarilor sociale de stat. Au fost identificate si economii la unele naturi de cheltuieli si prin urmare s-au redus 22 milioane lei.

La Ministerul Afacerilor Interne va fi un plus de 363,5 milioane de lei per sold. S-a asigurat suplimentar suma de 400 de milioane de lei pentru plata pensiilor militare de stat cuvenite cadrelor militare trecute in rezerva si politistilor carora le-au incetat raporturile de serviciu in anul 2017, precum si pentru plata diferentelor rezultate in urma recalcularii drepturilor de pensii si s-a redus suma de 36,5 milioane lei aferenta economiilor inregistrate la unele naturi de cheltuieli.

De asemenea, la Ministerul Transporturilor va fi un plus de 293,9 milioane de lei per sold (s-a asigurat suplimentar suma de 345,6 milioane lei pentru asigurarea cofinantarii nationale si a cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare aferente perioadei 2014-2020 si s-a redus suma de 51,7 milioane de lei aferenta economiilor inregistrate la unele naturi de cheltuieli), iar la Ministerul Sanatatii de 281 milioane de lei per sold (s-a asigurat suplimentar suma de 287,2 milioane de lei, in principal, pentru actiunile si programele de sanatate, pentru plata salariilor medicilor rezidenti, personalului medical din structurile de primiri urgente, precum si pentru majorarea transferurilor catre bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si s-a redus suma de 6,2 milioane de lei aferenta economiilor inregistrate la unele naturi de cheltuieli).

Plusul per sold la Ministerul Justitiei este de 232,1 milioane de lei. Astfel, s-a asigurat suplimentar suma de 240,2 milioane lei pentru achitarea transelor aferente anului 2017 pentru hotararile judecatoresti care au ca obiect drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din sistemul justitiei si s-a redus suma de 8,1 milioane lei aferenta economiilor inregistrate la unele naturi de cheltuieli.

Si la Ministerul Educatiei Nationale va fi la rectificare un plus de 30 milioane de lei per sold. S-au asigurat 50 de milioane de lei pentru plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi salariale pentru personalul din institutiile de invatamant universitar de stat si s-a redus suma de 20 de milioane de lei aferenta economiilor inregistrate la unele naturi de cheltuieli.

Totodata, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate va fi majorat cu 269,7 milioane lei, pentru servicii medicale si medicamente, iar Bugetul Asigurarilor Sociale de Stat cu 323 milioane lei pentru asigurarea necesarului pentru plata pensiilor de asigurari sociale.

Rectificarea din noiembrie prevede diminuari la Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (-78,5 milioane lei), Ministerul Finantelor Publice (-51,9 milioane lei), Ministerul Dezvoltarii Regionale Administratiei Publice si Fondurilor Europene (-43,7 milioane lei per sold, dar s-a alocat suplimentar 71,5 milioane lei pentru PNDL), Ministerul Culturii si Identitatii Nationale (-27,8 milioane lei), Ministerul Mediului (-27,4 milioane lei), avand in vedere, in principal, gradul de executie a cheltuielilor.

Sursa: Agerpres

Plati record de peste 1,7 miliarde de euro efectuate de AFIR in anul 2017

Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) a efectuat, in anul financiar 2017, plati in valoare totala de 1,73 miliarde de euro catre fermieri, procesatori, antreprenori si autoritati publice locale – fiind inregistrat cel mai ridicat nivel al platilor efectuate intr-un an prin Programul National de Dezvoltare Rurala 2014 – 2020 (PNDR 2020).

Din totalul platilor efectuate, 1,56 miliarde de euro reprezinta contributia Uniunii Europene, iar restul de 164 de milioane de euro reprezinta contributia bugetului de stat.

Suma reprezinta atat platile aferente proiectelor de investitii finantate prin PNDR 2020, cat si valoarea platilor compensatorii pentru masurile de mediu si clima, masuri delegate Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) spre implementare.

„Ne aflam deja la jumatatea exercitiului financiar pentru PNDR 2020 si nu ne permitem sa pierdem timp, desi platile se pot efectua pana in anul 2023. Obiectivul nostru este ca pana la finalul perioadei de programare sa aducem in tara intreaga suma alocata Romaniei pentru agricultura si dezvoltare rurala, pana la ultimul eurocent. Mobilizarea personalului AFIR, in urma careia am reusit cea mai mare performanta a Agentiei de pana in acest moment – plati de peste 1,7 miliarde de euro, efectuate catre beneficiarii PNDR intr-un singur an financiar – ma indreptateste sa consider ca vom atinge un procent maxim de absorbtie a fondurilor europene. Precizez ca, din totalul fondurilor europene decontate beneficiarilor PNDR, 919 milioane de euro au fost deja aprobate de catre Comisia Europeana, restul urmand a fi decontat pana la finele acestui an. Trebuie sa mentionez ca doar printr-un efort sustinut din partea colegilor mei, din toate structurile Agentiei si cu o buna colaborare cu beneficiarii PNDR, am reusit sa atingem tinta de absorbtie stabilita pentru acest an.”, a declarat directorul general al AFIR, Adrian CHESNOIU.

De la demararea Programului National de Dezvoltare Rurala in 2015, AFIR a primit solicitari de finantare in valoare de peste 6,8 miliarde de euro si a semnat 42.000 de contracte de finantare cu beneficiarii proiectelor de investitii, in valoarea totala de 2,8 miliarde de euro, fonduri europene nerambursabile.
Valoarea totala a platilor efectuate de AFIR pana la acest moment se ridica la peste 2,4 miliarde de euro, ceea ce reprezinta un grad de absorbtie de 30% din alocarea de 8,12 miliarde de euro a Uniunii Europene disponibila pana la finele anului 2023.

Cele mai multe solicitari de finantare primite on-line de catre AFIR in anul 2017 sunt pentru instalarea tinerilor fermieri. Astfel, prin intermediul submasurii (sM) 6.1, AFIR a primit peste 6.170 cereri de finantare in valoare de 252 milioane de euro si a semnat contracte de finantare insumand 292 milioane de euro (aici incluzand si contractele de finantare preluate prin procedura de tranzitie dintre Programe). Valoarea platilor transferate catre tinerii fermieri in acest an este de aproximativ 223 milioane de euro.

Prin intermediul sM 6.3 „Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici”, AFIR a primit numai in acest an, 5.813 cereri de finantare in valoare totala nerambursabila de peste 87 de milioane de euro. Valoarea contractelor incheiate cu beneficiarii este de 49 milioane de euro. Platile efectuate de catre AFIR pentru dezvoltarea fermelor mici sunt in valoare de circa 48 milioane de euro.

Prin PNDR 2020 fermierii au solicitat finantare si pentru investitiile in exploatatii agricole (sM 4.1), fiind depuse la AFIR 1.450 cereri de finantare in valoare totala nerambursabila de 667 milioane de euro. Pentru sM 4.1, AFIR a semnat in 2017 contracte in valoare de 266 milioane de euro si a transferat beneficiarilor 162 milioane de euro.

Prin intermediul sM 4.2 „Sprijin pentru investitii in procesarea/marketingul produselor agricole”, procesatorii au depus proiecte in valoare de peste 73 milioane de euro, din care AFIR a contractat 45 milioane de euro si a platit pana in prezent 22 milioane de euro.

Inca de la demararea PNDR 2020, s-a constatat un interes foarte crescut pentru submasurile de finantare ce vizeaza sectorul investitiilor non-agricole din mediul rural. Pe sM 6.2 „Sprijin pentru infiintarea de activitati neagricole” AFIR a primit 2.826 de cereri de finantare in valoare totala nerambursabila de 146 milioane de euro. S-au semnat contracte de finantare in valoare de 85 milioane de euro si s-au efectuat plati insumand 60 milioane de euro.

De asemenea, pentru crearea si dezvoltarea de activitati neagricole (sM 6.4), in 2017 s-au primit 848 de cereri de finantare cu o valoare totala de 147 milioane de euro. Pentru acest sector, AFIR a semnat contracte de finantare valorand aproximativ 72 milioane de euro. Valoarea platilor efectuate pentru beneficiarii sM 6.4 este de peste 17 milioane de euro.

Pentru infrastructura agricola, silvica si de irigatii, finantata prin sM 4.3, AFIR a primit in acest an, prin intermediul paginii de internet, www.afir.info, 642 de cereri de finantare in valoare totala de 662 milioane de euro si a contractat proiecte in valoare de 67 milioane de euro. Valoarea platilor pentru infrastructura de acces se ridica la peste 67 milioane de euro.

Pentru investitii in dezvoltarea infrastructurii de baza din mediul rural, finantate prin sM 7.2, AFIR a primit on-line 869 de proiecte de utilitate publica valorand peste 833 milioane de euro. AFIR a semnat cu autoritatile publice locale in 2017 contracte in valoare de 532 milioane de euro si a efectuat plati de 344 milioane de euro.

Prin sM 7.6 „Investitii asociate cu protejarea patrimoniului cultural” au fost depuse solicitari de fonduri in valoare de 158 milioane de euro. AFIR a incheiat contracte de finantare in valoare de 64 milioane de euro si a transferat beneficiarilor aproximativ 41 milioane de euro.

Sursa: AFIR

Fermierii din Romania primesc sprijin pentru combaterea problemelor climatice

Comisia Europeana a inclus alte cinci state, printre care si Romania, pe lista celor care pot creste suma platita in avans fermierilor afectati de conditiile climatice dificile din prima jumatate a acestui an. In urma acestei decizii, fermieri din 15 state membre sunt acum eligibili pentru primi in avans plati mai mari.

Aceasta masura a fost luata in prima parte a lunii septembrieCautati traducerile disponibile pentru linkul precedent EN pentru 10 state: Belgia, Cehia, Spania, Italia, Letonia, Lituania, Ungaria, Polonia, Portugalia si Finlanda. Acestora li se adauga acum alte cinci tari: Romania, Croatia, Irlanda, Grecia si Marea Britanie, state care au cerut mai tarziu acest sprijin si care au reactionat dupa ce procedurile pentru primele 10 state erau deja demarate. Astfel, pentru a evita ingreunarea intregului proces, Comisia a decis sa abordeze separat cererile celor doua grupuri de state.

Diferitele conditiile climatice dificile, de la seceta la ploi puternice, pe care au trebuit sa le infrunte anul acesta, i-au pus pe fermieri in fata unor dificultati financiare. Permiterea cresterii nivelului platilor efectuate in avans de autoritatile nationale catre fermieri, conform politicii agricole comune, are ca scop ameliorarea problemelor care tin de fluxul de numerar.

Acordul acopera platile directe catre fermieri si anumite plati pentru dezvoltarea rurala, care sunt de regula efectuate de statele membre in perioada 1 decembrie – 30 iunie. Pana acum statele membre puteau alege sa plateasca in avans, incepand cu 16 octombrie, in fiecare an, pana la 50% din totalul platilor directe, respectiv 75% din cele destinate dezvoltarii rurale. Decizia Comisiei permite statelor afectate de conditii climatice dificile sa creasca nivelul acestor plati pana la 70% si respectiv 85%.

 De acum statele eligibile au posibilitatea sa decida singure daca vor profita sau nu de aceasta facilitate legata de normele pentru acordarea in avans a platilor.

AFIR a publicat versiunea consultativa a ghidului pentru dezvoltarea de proiecte pilot si de noi produse si tehnologii finantate prin PNDR 2020

Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale a publicat pe pagina oficiala de internet, www.afir.info, versiunea consultativa a Ghidului solicitantului aferent submasurilor 16.1 „Sprijin pentru infiintarea si functionarea grupurilor operationale (GO), pentru dezvoltarea de proiecte pilot, noi produse” si 16.1a „Sprijin pentru infiintarea si functionarea grupurilor operationale (GO), dezvoltarea de proiecte pilot, produse si procese in sectorul pomicol” din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala 2014 – 2020 (PNDR 2020).

„Dupa finalizarea consultarii publice in data de 15 septembrie 2017 si ulterior analizarii propunerilor primite, vom lansa sesiunea in care se vor putea depune, pentru prima data in cadrul PNDR 2020, cererile pentru solicitarea fondurilor nerambursabile prin aceste linii de finantare. Sprijinul financiar va asigura promovarea inovarii si a cooperarii in sectorul agroalimentar, inclusiv in cel pomicol,  prin dezvoltarea de proiecte pilot si de noi produse, practici si tehnologii de care este mare nevoie in agricultura. Grupurile operationale care vor fi create vor facilita cooperarea dintre fermieri, organismele de cercetare si alti actori din sectorul agroalimentar, pentru cresterea gradului de inovare din aceste sectoare si adaptarea rezultatelor cercetarii la nevoile reale ale sectorului agricol.” a precizat Adrian – Ionut CHESNOIU, directorul general al AFIR.

Valoarea maxima a sprijinului acordat prin sM 16.1 si sM 16.1a pentru dezvoltarea proiectelor pilot, noi produse, procese si tehnologii este de 500.000 de euro/ proiect. Intensitatea sprijinului este 100% nerambursabila pentru cheltuielile pregatitoare, pentru cheltuielile de functionare a cooperarii, dar si pentru cheltuieli generate de diseminarea rezultatelor.  Pentru submasurile 16.1 si 16.1.a se va avea in vedere o abordare in doua etape, conform precizarilor din fisa masurii. Astfel, in etapa I  se va lansa o sesiune de depunere a Cererilor de exprimare a interesului (CEI) pentru accesarea finantarii proiectelor, iar in etapa a II-a va avea loc depunerea, evaluarea si selectia proiectului detaliat al Grupului Operational (GO). Solicitantii eligibili sunt grupurile operationale, fara statut juridic, constituite in functie de tema proiectului din minim un partener din domeniul cercetarii sau agroalimentar si cel putin un fermier/ un grup de producatori/ o cooperativa/ alta forma de asociere in agricultura.

De asemenea, costurile directe generate in mod specific de activitatile incluse in planul de proiect depus de GO (cheltuieli legate de chirii pentru: echipamente, utilaje, imobile necesare desfasurarii activitatii descrise in proiect, altele decat sediu) beneficiaza de sprijin 100% nerambursabil. O alta categorie de cheltuieli pentru care intensitatea sprijinului acordat este nerambursabil in procent de 100% o reprezinta cheltuielile cu onorarii ale partenerilor, colaboratorilor externi, aferente activitatilor descrise in proiect si prestari servicii de catre acestia sau alte persoane/ entitati, inclusiv cheltuielile aferente salariului/ onorariului coordonatorului de proiect.

 Versiunea consultativa a Ghidului solicitantului pentru infiintarea si functionarea grupurilor operationale (sM 16.1 si sM 16.1a) a fost publicata pe site-ul AFIR la sectiunea Dezbatere publica, Documente supuse dezbaterii publice. Perioada de consultare publica este de 10 zile de la publicarea pe pagina de internet a Agentiei, respectiv 5 septembrie 2017. Toti cei interesati sa trimita propuneri sau observatii au la dispozitie adresa de e-mail, consultare@afir.info pana la 15 septembrie 2017.

Sursa: AFIR

AM POR deschide apelurile de proiecte pentru imbunatatirea infrastructurii de primiri urgente

Incepand cu 18 octombrie 2017, ora 12.00, timp de 6 luni, unitaţile administrativ-teritoriale pot depune, prin sistemul electronic MySMIS2014+, cereri de finantare in cadrul apelului P.O.R/2017/8/8.1/8.2.B/1/7 regiuni – cod apel POR/180/8/2 pentru proiecte implementate in regiunile Nord Vest, Nord Est, Vest, Sud Vest Oltenia, Sud Muntenia, Sud Est, Centru si in cadrul apelului P.O.R/2017/8/8.1/8.2.B/1/ITI – cod apel POR/181/8 pentru proiecte implementate in zona de Investitie Teritoriala Integrata (ITI) Delta Dunarii.

Alocarea totala a apelurilor este de 64,68 milioane euro, din care 2,94 milioane pentru ITI Delta Dunarii. Rata de cofinantare este acordata astfel: 50% din partea Uniunii Europene, prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), 48% din bugetul de stat, iar 2% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta rata de cofinantare din partea solicitantului.

Activitatile finantate se refera la:

  • reabilitarea/ modernizarea/ extinderea/ dotarea unitatilor de primiri urgente/ componentelor de primiri urgente din unitatile functionale regionale de urgente si din cadrul componentelor de interes strategic a retelelor din unitati spitalicesti de urgenta;
  • accesibilizarea spatiului destinat serviciilor si a cailor de acces;
  • asigurarea/ modernizarea utilitaţilor generale şi specifice pentru unitatile de primiri urgente/ componentele de primiri urgente din unitatile functionale regionale de urgente si din cadrul componentelor de interes strategic a retelelor din unitati spitalicesti de urgenta (inclusiv branşarea la utilitaţi pe amplasamentul obiectivului de investitii);
  • constructia heliporturilor de suprafata sau in terasa.

Sursa: MDRAP

Max. 100.000 Euro de la stat pentru fabricute private. Descarca procedura oficiala, lista de cheltuieli eligibile, modelul de plan de afaceri din programul Microindustrializare 2017

Mici fabricute private vor putea primi de la stat ajutoare nerambursabile de pana la 450.000 de lei (circa 100.000 de euro) pentru investitii, in cadrul programului Microindustrializare, destinat firmelor mici si mijlocii (IMM). Ministerul pentru Mediul de Afaceri a publicat vineri procedura de implementare, modelul de plan de afaceri, lista cheltuielilor eligibile si alte documente necesare in schema de finantare. Ministerul a anuntat oficial perioada de inscriere in program.
 
Programul naţional multianual de microindustrializare, va fi lansat in perioada 21 august 2017, ora 10.00 – 01 septembrie 2017, ora 20.00, cu posibilitate de prelungire a termenului pana la epuizarea bugetului alocat, a informat vineri Ministerul pentru mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.
 
Atunci va fi deschisa o aplicatie electronica pe site-ul aippimm.ro, in care firmele mici si mijlocii se vor putea inscrie cu planurile de afaceri.
 
Alocaţia financiara nerambursabila (AFN) pentru firmele selectate va fi de maximum 450.000 de lei pe beneficiar. Suma va acoperi cel mult 90% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, in limita valorilor maxime prevazute pentru fiecare cheltuiala eligibila.
 
Astfel, antreprenorul va trebui sa suporte in final o contribuţie proprie de minim 10% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului. De asemenea, taxa e valoarea adaugata la inreaga valoare a proiectului va fi suportata de beneficiar (cu posibilitate de a o deduce, daca are cod de TVA).
 
De asemenea, beneficiarul selectat efectueaza cheltuielile, iar statul ii deconteaza ulterior costrurile eligibile, in limita ajutorului nerambursabil obtinut in program. Antreprenorii vor putea lua si credite de la banci partenere in program, cu garantii, iar comisionul catre Fondul de Garantare va putea fi decontat din program, daca va fi prevazut in planul de afaceri.
 
Bugetul total estimativ alocat schemei de minimis pentru perioada de implementare a acesteia este de 297.436.000 lei.
 
Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2017, aprobat prin Legea nr. 6/2017 a Bugetului de Stat pe anul 2017 este de 74.359.000 lei.
 
Prin implementarea programului in perioada 2017-2020 statul estimeaza ca va da ajutor de minimis unui numar de 660 de beneficiari, din care 165 de beneficiari in anul 2017.

RESURSE UTILE: Descarca de AICI procedura oficiala, modelul de plan de afaceri, lsta cheltuielilor eligibile si alte documente necesre in programul Microindustrializare 2017.

MICROINDUSTRIALIZARE 2017: Cine poate lua banii de la stat

Fabricutele care vor putea lua banii de la stat sunt intreprinderi mici si mijlocii din toata tara,  iar in plus in municipiul Bucuresti si in judetul Ilfovvor putea sa aplice si microintreprinderile.

Acestea trebuie sa mai indeplineasca o serie de conditii, cumulativ, printre care:

  • sunt organizate in baza Legii  nr. 31/1990 privind societaţile au in baza  Legii nr.1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei sau in baza Ordonanţei de Urgenţa nr. 6/2011 pentru stimularea infiinţarii şi dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanţi in afaceri;
  • au capital social integral privat;
  • asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societaţi nu pot aplica in cadrul prezentului program decat cu o singura societate;
  • sunt inregistrate la Oficiul Registrului Comerţului şi işi desfaşoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
  • codul CAEN pentru care solicita finanţare este eligibil in cadrul Programului şi autorizat a fi desfaşurat la momentul inscrierii online, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitaţilor la inregistrarea in registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum şi la autorizarea funcţionarii persoanelor juridice;
  • au cel puţin 1 an calendaristic de la infiinţare la data deschiderii aplicaţiei electronice de inscriere a planului de afaceri;
  • nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat şi pentru toate punctele de lucru;
  • nu au depaşit plafonul de minimis de 200.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o intreprindere unica.
  • nu se afla in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, executare silita,  inchidere operaţionala, insolvenţa, faliment sau suspendare temporara a activitaţii.
  • beneficiarii sunt obligaţi pentru o perioada de minimum 3 ani incepand cu anul urmator acordarii de ajutorului nerambursabil, sa menţina investiţia pentru care primesc ajutor in, sa pastreze numarul locurilor de munca existente la data deschiderii aplicaţiei de inscriere si locurile de munca create prin program.

CENTRUL DE RECUPERARE MEDICALA KINETOTEAM, O POVESTE DE SUCCES SI UN EXEMPLU DE URMAT

Cunoscut in lumea medicala clujeana datorita echipei de medici cu renume in domeniul kinetoterapiei, recuperarii medicale si al specialitatilor asociate, Kinetoteam a castigat rapid interesul pacientilor, la scurt timp dupa inaugurarea sa, in martie 2015.

Dotat cu aparate de electro si hidroterapie din cea mai noua generatie, cu posibilitati multiple de tratament unic sau combinat, Centrul Kinetoteam s-a remarcat si prin personalizarea, individualizarea si permanenta adaptare a parametrilor de tratament astfel incat procedurile medicale practicate aici sa raspunda standardelor cele mai inalte de eficienta dar si pentru a manageria diferite situatii patologice.

Succesul de care se bucura azi se datoreaza cu siguranta persoanelor care au ales sa creeze si sa dezvolte acest proiect:  Dr. Nora Cucu,  – Manager Medical, Pierina Vintila – Manager general, impreuna cu alti 3 asociati si membri fondatori ai Kinetoteam, care au inteles ca toate eforturile, pasiunea si experienta sunt intelept investite atunci cand ele converg spre acelasi tel, de „a-i face bine” pe pacientii care apeleaza la un act medical de calitate si profesionist.

POR: A fost modificat Ghidul Solicitantului – Conditii specifice de accesare a fondurilor in cadrul apelului de proiecte nr. POR 2016/6/6.1/2

In 25.07.2017, Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene (MDRAPFE) a emis ordinul de modificare a Ghidului Solicitantului – Conditii specifice de accesare a fondurilor in cadrul apelului de proiecte nr. POR 2016/6/6.1/2, ce contine conditii specifice pentru accesarea fondurilor in cadrul prioritatii de investitii 6.1 – Stimularea mobilitatii regionale prin conectarea nodurilor secundare si tertiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale.

 Astfel, principalele modificari prevad:

  • completarea prevederilor ghidului specific Prioritatii de investitii 6.1, cu referiri la posibilitatea incheierii de acorduri de parteneriat de colaborare intre solicitantii de finantare (consilii judetene) si administratii bazinale de ape pentru suprafete aflate in administrarea acestora si in proprietatea Statului roman, asupra carora se intervine prin proiectul propus spre finantare prin POR 2014-2020.
  • acordul de parteneriat va putea fi anexat la documentatie inclusiv in perioada de verificare a documentatiei la Autoritatea de Management pentru POR, cu incadrarea cheltuielilor aferente lucrarilor in albiile raurilor in categoria celor eligibile.• eliminarea obligativitatii depunerii auditului rutier ca anexa la cererile de finantare propuse spre finantare prin PI 6.1.• modificarea procentului prevazut de ghidul specific pentru incadrarea proiectelor finantabile in limita de 150% pentru PI 6.1.
  • actualizarea formei de contract – Clauze generale si clauze specifice POR.
  • rectificarea unor erori materiale in cadrul formei orientative de contract de finantare. A fost modificat art. 13, alin. (2) din Anexa 1 – Conditii generale POR prin specificarea posibilitatii rezilierii contractului de finantare in cazul in care lansarea achizitiei privind realizarea proiectului tehnic sau a achizitiei principale de lucrari/ echipamente in cadrul proiectului nu se realizeaza in termen de maximum 6 luni de la intrarea in vigoare a contractului de finantare, conform solicitarii. S-a reformulat Art. 2 (2)- Conditii generale ale contractului cu privire la perioada de implementare a contractului. in acest sens, este necesara modificarea Anexei 6.1.5 a ghidului specific pentru a fi corelata cu Anexa 10.8 din cadrul ghidului general.• textul ghidului specific a fost modificat prin includerea, la momentul contractarii, a formularului nr. 1 – Fişa de fundamentare. Proiect propus la finantare/ finantat din fonduri europene in conformitate cu HG.93/2016 in vederea obtinerii vizei de CFP.
  • eliminarea unor documente obligatorii solicitate in cadrul etapei precontractuale, avand in vedere principiul contractarii la faza de studiu de fezabilitate.
  • extinderea termenului din cadrul etapei precontractuale de 30 zile calendaristice in cazul in care este necesara actualizarea/ emiterea Hotararilor de Guvern (HG) pentru demonstrarea drepturilor reale aferente proprietatii publice si respectiv pentru obtinerea autorizatiei de construire. Aceste documente pot fi aduse inclusiv in cadrul etapei de contractare, dar nu mai tarziu de 60 de zile calendaristice calculate de la data primirii notificarii privind demararea etapei precontractuale. in acest sens, solicitantul trebuie sa demonstreze faptul ca au fost realizate demersurile necesare pentru emiterea/ actualizarea respectivelor hotarari, cel tarziu in termenul prevazut in cadrul etapei precontractuale pentru transmiterea documentelor solicitate.
  • actualizarea Modelului A –Opisul cererii de finantare.Forma consolidata a Ghidului Solicitantului – Conditii specifice de accesare a fondurilor in cadrul apelului de proiecte nr. POR 2016/6/6.1/2 este publicata pe site-ul www.inforegio.ro. Restul conditiilor si prevederilor din Ghidului Solicitantului – Conditii specifice de accesare a fondurilor in cadrul apelului de proiecte nr. POR 2016/6/6.1/2 raman neschimbate.

‹ Previous pageNext page ›